دواک یک آرایشگاه به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟ - دواک

سالن های آرایشی برای اینکه بتوانند خدمات زیبایی را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه کنند، به یک سری لوازم و تجهیزات نیاز دارند. برخی از این لوازم جزء تجهیزات ضروری و مهم آرایشگاه بوده و برخی دیگر نیز کاملا سلیقه ای انتخاب می شوند. به هر صورت مدیران سالن های زیبایی بایستی برای تهیه تجهیزات آرایشگاه، بودجه کافی در نظر بگیرند و سعی داشته باشند تا حد امکان در خرید خود، محصولات و لوازم مرغوب و درجه یک را تهیه کنند. اما یک آرایشگاه به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

اگر در حال راه اندازی یک سالن زیبایی هستید، بهتر است پیش از هر کاری، یک لیست کامل از لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای این کار تهیه کنید. به میزانی که بتوانید از تجهیزات و لوازم بهتر و کاربردی تری استفاده کنید، قطعا در زمینه جذب مشتری و جلب اعتماد آن ها موفق تر عمل خواهید کرد. در ادامه لیست مهم ترین تجهیزات برای بهترین آرایشگاه  را معرفی می کنیم.

مبلمان و وسایل آرایشگاه

از مهم ترین تجهیزات آرایشگاه، مبلمان و میز و صندلی هایی هستند که برای این فضا در نظر گرفته می شوند. در واقع این تجهیزات تا حد زیادی می توانند در جذاب تر شدن دکوراسیون فضای داخلی آرایشگاه تاثیر داشته باشند. بنابراین لازم است از مبلمانی استفاده کنید که از نظر طراحی، ابعاد، رنگ بندی و همچنین میزان راحتی در بهترین و ایده آل ترین شرایط قرار داشته باشند.

علاوه بر مبلمان که از آن ها به طور خاص در فضای سالن آرایشی و اتاق انتظار استفاده می شود، می بایست تجهیزات دیگری همچون انواع آینه، صندلی های مخصوص آرایش، ترولی، پادری، تجهیزات دکوراتیو، استیشن و… را نیز تهیه کنید. در انتخاب این لوازم نیز لازم است دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید. خصوصا آینه ها. آینه ها از پرکاربردترین و مهم ترین تجهیزات آرایشگاه هستند که در ابعاد و اندازه های مختلفی عرضه می شوند و معمولا به صورت ساده، محدب، مقعر، آینه های قدی، آینه های چراغ دار، آینه های بک لایت و… قابل سفارش هستند.

تجهیزات مخصوص مو

تجهیزات مخصوص مو بسیار متنوع و گسترده هستند. آرایش مو به لاین های مختلفی تقسیم می شود که شامل لاین های شستشوی مو، کوتاهی مو، شینیون مو، رنگ مو، کراتین مو، احیا و… هستند. هر کدام از این لاین ها به تجهیزات مخصوصی نیاز دارند.

به عنوان مثال در لاین شستشوی مو نیاز به انواع شامپو مخصوص موی چرب، خشک، مختلط، انواع نرم کننده مو، کاسه یا سینک مخصوص برای شستشوی مو، صندلی سرشور و… است. در لاین رنگ مو نیز به لوازمی همچون؛ انواع رنگ و دکلره، انواع اکسیدان، برس های مخصوص رنگ، کاسه رنگ، پیشبند و دستکش برای آرایشگر نیاز است.

تجهیزات مانیکور و پدیکور

یکی دیگر از لاین های بسیار شلوغ و پرطرفدار در میان بانوان، لاین مربوط به آرایش و تزئین ناخن است. در این لاین نیاز به تجهیزاتی از قبیل؛ ست مانیکور، ست پدیکور، صندلی مخصوص مانیکور، صندلی مخصوص پدیکور، صندلی مخصوص مشتری، انواع ضدعفونی کننده و ضد قارچ، اسپای پدیکور، چرخ دستی مخصوص پدیکور و… است.

تجهیزات مخصوص آرایش و میکاپ صورت

در لاین آرایش و میکاپ معمولا از انواع و اقسام لوازم آرایشی استفاده می شود. از جمله لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای لاین آرایش و میکاپ می توان به مواردی همچون؛ میز آرایش، آینه های مخصوص، صندلی مشتری، صندلی های چرخ دار مخصوص آرایشگر، انواع خط چشم، ریمل، سایه چشم، مداد و سایه ابرو، مژه مصنوعی، کرم پودر، کانسیلر، کانتور، فرمژه، رژلب و خط لب، انواع براش، رژگونه و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

تجهیزات مخصوص اتاق انتظار

بسیاری از سالن های آرایشی بزرگ برای رفاه بیشتر مشتریان خود، یک اتاق مخصوص طراحی می کنند و آن را به عنوان اتاق انتظار مشتری در نظر می گیرند. این اتاق بهترین مکان برای استراحت و انتظار بانوانی است که باردار هستند یا با نوزاد خود به سالن مراجعه کرده اند. برای اتاق انتظار هم می بایست تجهیزات خاصی در نظر گرفته شود. از تجهیزات کاربردی در این بخش عبارتند از: میز پذیرایی، انواع صندلی راحتی، یخچال، ساعت دیواری و همچنین وسایل تهویه هوا.

نکات مهم در خرید تجهیزات آرایشگاه

اگر می خواهید خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه کرده و رضایت آن ها را جلب کنید، بهتر است در هنگام خرید تجهیزات برای آرایشگاه به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که لازم است در خصوص تک تک تجهیزات انتخاب شده به آن دقت کنید. از هر چیزی بهترین آن را خریداری کنید. ارائه خدمات شایسته به مشتریان می تواند به اعتبار شما بیفزاید. شاید در نگاه اول نیاز به هزینه بالا باشد. اما در طولانی مدت این کار یک نوع سرمایه گذاری برای کار شما به حساب می آید.
  • از کاربردی بودن تجهیزات اطمینان حاصل کنید.
  • میزان راحتی در لوازمی همچون مبلمان را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید لوازم آرایشی مورد نظر از کالاهای نامرغوب و تقلبی نباشند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 16 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.