دواک رازهای استفاده از پنکک برای پوشش دقیق و طبیعی آرایش صورت - دواک

یکی از دلایلی که پوست افراد دچار مشکلاتی نظیر لک‌های مختلف می‌شود، عدم استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت بالا است. البته نباید ایجاد لک‌ها به دلیل افزایش سن، مشکلات هورمونی یا عدم استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF مناسب را فراموش کرد. در چنین شرایطی خانم‌ها برای درمان اقدام می‌کنند، اما ممکن است این پروسه درمانی بسته به نوع پوست و عمق لک‌ها و نوع آن‌ها کمی زمان‌بر باشد. خانم‌ها می‌خواهند همیشه پوستی صاف و یکدست داشته باشند، پس چاره چیست؟ آیا باید از دیدن لک‌های تیره در هر جای صورت خود در آینه احساس ناراحتی کنند؟

بهترین راه‌کار برای این دسته از خانم‌ها استفاده از محصولی جادویی به‌نام پنکک است. پنکک نوعی کرم پودر است که پوششی کامل ایجاد کرده و رنگ پوست را یک‌دست می‌کند. پنکک می‌تواند عیوب پوست مانند لک‌ها، کک‌ومک، تغییر رنگ‌ها به‌دلیل لک‌های هورمونی، جای زخم‌ها و حتی خالکوبی‌ها را نیز بپوشاند. اما آیا می‌دانید چطور باید از پنکیک استفاده کنید؟ آیا هر نوع پنکیکی برای پوست شما و مشکلاتش مناسب است؟

چطور بهترین پنکک مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین پنکیک آرایشی برای خرید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال، پنکیکی که بر پایه مواد معدنی باشد، می‌تواند به‌عنوان یک ضدآفتاب طبیعی نیز عمل کرده و از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماوراءبنفش خورشید محافظت کند. استفاده از محصولاتی که غلیظ‌تر و سنگین‌تر هستند برای خانم‌های جوانی که تازه تجربه استفاده از پنکیک را دارند، می‌تواند استفاده از این محصول را دشوار کند. انتخاب پنکیک مناسب به‌نوع پوست شما بستگی دارد، پس اول نوع پوست خود را بشناسید.

درحالی‌که انتخاب پنکک مناسب اولین قدم برای پوشاندن عیوب و نقص‌های صورت است، انتخاب ابزارهای آرایشی مناسب مانند انواع اسفنج‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارند. نوع اسفنجی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند روند اعمال پنکیک روی صورت را آسان یا سخت کند.

مراحل گام‌به‌گام آرایش با پنکیک

وقتی صحبت از آرایش با پوشش کامل می‌شود، همیشه نام پنکک می‌درخشد. پنکیک آرایشی نوعی کرم پودر با پوشش ۱۰۰ درصدی است و بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که جلوی دوربین تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی هستند از آن استفاده می‌کنند. اما استفاده از پنکک آنقدرها هم ساده نیست و به‌همین‌دلیل خیلی از خانم‌ها ترس از برجسته شدن عیوب و نقص‌های صورت یا ترس از مصرف بیش‌ازحد پنکیک را دارند. بنابراین در ادامه مراحل گام‌به‌گام آرایش با پنکیک آمده تا مانند یک حرفه‌ای آرایش کنید.

قبل از هر چیز؛ پرایمر برای زیرسازی آرایش

با فرض بر اینکه صورت خود را با یک شوینده مناسب شسته‌اید، لازم است قبل از استفاده از پنکیک، از پرایمر استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید پوستی صاف و یک‌دست تاثیری ویژه در آرایش و زیبایی هرچه‌بیشتر صورت دارد. برای داشتن یک آرایش زیبا باید زیرسازی اصولی داشته باشید. همۀ ما عاشق داشتن پوستی صاف و درخشان و بدون منافذ باز هستیم، اما دستیابی به چنین پوستی نیاز به زمان و درمان اصولی دارد. تا آن زمان می‌توانید از پرایمر استفاده کنید. پرایمر به یک‌دست شدن پوست و ماندگاری بیشتر آرایش کمک خواهد کرد و از طرفی اجازه نمی‌دهد رگه‌های پنکیک صورت شما را بد جلوه دهند.

اسفنجی مناسب و مرطوب

حالا که صورت شما برای آرایش آماده شده، کافی است اسفنجی مناسب را کمی مرطوب کرده و به سطح پنکک خود بزنید. نکته مهم در مورد کار با اسفنج‌های خیس و پنکیک این است که می‌توانید میزان پوشش نهایی را با میزان رطوبت اسفنج کنترل کنید. اگر اسفنج رطوبت کمتری داشته باشد، آرایش شما کمتر اما پوشش سنگین‌تر خواهد بود. استفاده از اسفنج مرطوب‌تر به‌مفهوم پوشش نازک‌تر از پنکیک خواهد بود. توجه کنید که رطوبت زیاد اسفنج باعث ایجاد رگه و ناهمواری روی سطح پوست می‌شود.

آرایش با پنکیک

حالا اسفنج مرطوب را به سطح پنکک بزنید. باید از فشار ملایم برای اعمال پنکیک روی پوست استفاده کنید. پنکیک را روی صورت، گونه‌ها، بینی، پیشانی و حتی پلک‌های خود بمالید. حتی می‌توانید گردن و پشت گوش‌های خود را نیز پنکیک بزنید.

برای پوشش سبک‌تر، از حرکات ملایم و سریع استفاده کنید تا لایه‌ای نازک از پنکیک روی صورت اعمال شود. هنگام زدن پنکیک مراقب باشید بیش‌از‌اندازه از آن استفاده نکنید چون آرایش شما غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد.

وقتی کل صورت خود را با پنکک پوشاندید، آب اضافی اسفنج را گرفته و از سمت تمیز آن استفاده کنید تا پنکیک روی تمام صورت شما یک‌دست اعمال شود. در این مرحله باید از فشار ملایم برای ترکیب شدن پنکک در بخش‌های مختلف صورت استفاده کنید. از طرفی باید روی صاف کردن پوشش و از بین بردن رگه‌ها نیز تمرکز کنید.

بگذارید آرایش خشک شود و چند لحظۀ بعد از یک دستمال تمیز برای خشک کردن صورت استفاده کنید. دستمال را روی صورت نکشید تنها آن را روی بخش‌های مختلف گذاشته و سپس به‌آرامی بردارید. اگر می‌خواهید پوشش سبک‌تری داشته باشید، صورت خود را در حالی‌که هنوز مرطوب است با دستمال خشک کنید تا آرایش و آب اضافی جذب شود.

بهترین چیز در مورد استفاده از پنکک آن است که دیگر نیازی به استفاده از کانسیلر نخواهید داشت. این محصول تمامی عیوب و نقص‌های صورت را می‌پوشاند. وقتی زدن پنکیک تمام شد می‌توانید از کانتور و هایلایتر و سپس رژگونه استفاده کرده و لب‌های خود را با یک رژ فوق‌العاده، زیباتر جلوه دهید.

حقایقی در مورد پنکک

– پنکیک یک پوشش فوق‌العاده و ضدآب است که می‌تواند تمامی عیوب و مشکلات پوست شما، حتی خالکوبی و جای زخم را نیز بپوشاند.

– آرایش با پنکیک برای کار زیر نور با ولتاژ بالا مناسب است، برای همین از آن برای جلوگیری از درخشش پوست بازیگران و مجری‌های تلویزیونی استفاده می‌شود. بنابراین این محصول کاملا برای استفاده روزمره مناسب نخواهد بود.

– آرایش پنکیک با آب فعال می‌شود، این نشان می‌دهد که باید از اسفنج با رطوبت مناسب استفاده کنید.

– آرایش با پنکیک در مقابل رطوبت، عرق و آب مقاوم است، پس نگران خراب شدن آرایش خود در شرایط مختلف نباشید.

– پنکیک لایه‌ای نازک و ظریف اما با پوشانندگی بالا روی پوست اعمال می‌کند، اما کرم پودر لایه‌ای ضخیم‌تر و اغلب مات ایجاد خواهد کرد.

– به‌جای استفاده از یک پنکک غلیظ و سنگین، بهتر است یک پنکیک سبک را چندبار بزنید.

– آرایش با پنکک را نمی‌توان فقط با آب‌ و شوینده تمیز کرد. بهتر است از میسلارواتر قبل از شوینده استفاده کنید. گاهی لازم است صورت خود را ۲ بار بشویید.

پنکک شگفتی پوشاندن تمام لک‌های صورت

پنکیک یک محصول آرایشی کوچک اما بسیار موثر در پوشاندن تمامی عیوب و نقص‌های صورت است. این محصول آن‌چنان قدرت بالایی در پوشانندگی و یک‌دست کردن پوست صورت دارد که با استفاده از آن دیگر نیازی به کانسیلر نخواهید داشت. اما انتخاب و استفاده از این محصول کار آن‌چنان ساده‌ای نیست. شما باید مطابق با نوع پوست خود، پنکک مناسب برای پوست چرب، خشک یا حساس را انتخاب کنید و در کنار آن اسفنجی باکیفیت بخرید. این‌کار نیاز به دسترسی به مجموعه‌ای از محصولات از برندهای مختلف برای انواع پوست دارد. مدیسه در فروشگاه آنلاین خود مجموعه‌ای از برترین و معتبرترین برندهای پنکیک را گرد هم آورده تا حق انتخاب بالایی داشته باشید. کافی است نوع پوست خود را مشخص کنید تا گروهی از بهترین‌ها نمایش داده شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 6 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها