دواک ضرورت ایجاد گذرگاه های امن برای تردد حیات وحش بین ایران و ترکیه - دواک

ضرورت ایجاد گذرگاه های امن برای تردد حیات وحش بین ایران و ترکیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با مدیرعامل سازمان مبارزه با بیابان زایی و فرسایش خاک ترکیه برضرورت ایجاد گذرگاه‌های مناسب و امن برای رفت و آمد حیات وحش تاکید کرد و گفت: حیات وحش باید بتواند از طریق این گذرگاه‌ها میان دو کشور جابجا شوند.

 

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار نورالدین تاش مدیرعامل سازمان مبارزه با بیابان زایی و فرسایش خاک ترکیه در حاشیه اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار بر تبادل اطلاعات میان دو کشور در جهت حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست تاکید کرد و گفت: ما دو کشور همسایه چالش‌های مشترک محیط زیستی داریم که می‌توانیم از طریق دیدارهای دوجانبه در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و ترکیه دوست و هم فرهنگ هستند، گفت: باید مرزهای ما مرزهای برادری باشد.

سلاجقه همچنین برضرورت ایجاد گذرگاه‌های مناسب و امن برای رفت و آمد حیات وحش تاکید کرد و گفت: حیات وحش باید بتواند از طریق این گذرگاه‌ها میان دو کشور جابجا شوند.

نورالدین تاش مدیرعامل سازمان مبارزه با بیابان زایی و فرسایش خاک ترکیه نیز در این دیدار اظهارکرد: ما باور داریم که باید نگاه به آینده داشته باشیم و راه حل‌ها را برای مشکلات محیط زیستی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: دو کشور باید با مشکلات هم آشنا باشیم و پای دردهای هم بایستیم چراکه این جزوه آموزه‌های دینی ما است.

تاش گفت: برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با گرد و غبار و دیدار دوجانبه نقطه عطفی برای عملیاتی کردن مردان آتشمه‌های مشترک جهت رفع معضلات زیست‌محیطی است.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.