دواک کدام عطرها بیشتر مناسب تیپ و شخصیت شما هستند؟! - دواک

کدام عطرها بیشتر مناسب تیپ و شخصیت شما هستند؟!

توسط : مدیر سایت
آخرین به روز رسانی : ۱۰ ماه پیش
اشتراک گذاری :






عطری که انتخاب می‌کنید، همیشه نکات خاصی را درباره شما بیان می‌کند. به همین دلیل هم بعضی‌ها عطر را سفیر پنهانی و نامرئی هر فرد می‌دانند که شخصیت او را به دیگران معرفی می‌کند. عطر انتخابی شما درواقع از یک‌سو نوعی زیورآلات نامرئی است که باعث می‌شود لباستان با جذابیت بیشتری مورد توجه دیگران قرار بگیرد و از سوی دیگر حس‌وحال درونی شما را به دیگران نشان می‌دهد. پس عطرها به همین راحتی انتخاب نمی‌شوند و هر شخصیتی دلایلی خاص برای انتخاب عطر مورد علاقه‌اش دارد. در ادامه این مقاله با جزئیات مفصل‌تری درباره رابطه میان عطرها و شخصیت افراد مختلف آشنا خواهیم شد.

چه چیزی شما را به انتخاب یک عطر خاص وادار می‌کند؟

آیا فقط عاشق بویی هستید که با استفاده از عطر مورد علاقه‌تان به شما اضافه می‌شود؟

آیا عطر انتخابی شما با شخص خاصی یا دوره زمانی خاصی در زندگی‌تان ارتباط دارد؟

آیا نام خاص یک عطر و حس‌وحالی که با این نام گرفته خورده است، شما را به انتخاب آن وادار می‌کند؟

آیا زیبایی بطری عطر است که شما را به‌سوی یک عطر خاص می‌کشاند؟

آیا یک عطر خاص را فقط به این دلیل انتخاب می‌کنید که مورد علاقه اطرافیانتان است؟

این‌ها فقط چند مورد از مهم‌ترین دلایلی هستند که افراد مختلف را به‌سوی یک عطر خاص جذب می‌کنند. انتخاب عطر، یکی از جنبه‌های اظهار وجود اجتماعی هر فرد است که با تصویر ذهنی او از خودش پیوند محکمی دارد.

هر کدام از ما براساس خصوصیات شخصیتی خودمان ترجیحات خاصی را برای سبک لباس پوشیدن داریم و براساس موقعیت‌های گوناگون هم از سبک‌های پوشش متفاوت استفاده می‌کنیم. عطرها درواقع شبیه به پُلی نامرئی هستند که براساس تعامل میان خصوصیات شخصیتی ما و سبک لباس پوشیدنمان انتخاب می‌شوند. در ادامه، با مناسب‌ترین انواع عطر برای تیپ‌ها و شخصیت‌های مختلف آشنا می‌شویم.

۱٫ کلاسیک

کسانی که وابستگی خاصی به سبک لباس پوشیدن کلاسیک دارند، بخش اصلی زندگی‌شان به کار و تجارت و روابط رسمی و اداری گره خورده است. این افراد همیشه تمیز و مرتب، همراه با نظم و برنامه، و به دور از شلوغی و آشفتگی زندگی می‌کنند. پیراهن‌های اتوخورده و لباس‌های کاملا منظم این افراد نشان‌دهنده قدرت درونی آنها و حرفه‌ای بودنشان است. عطرهای مورد علاقه این افراد را هم عطرهای کلاسیک می‌نامیم.

نت‌های محبوب: گل‌فام، طراوت‌بخش و آلدهید

این نت‌های شفاف مثل نسیمی خنک و طراوت‌بخش هستند که با جذابیت بی‌هیاهوی کلاسیک گره خورده‌اند. نت‌های گل‌فام مورد علاقه این افراد هم لطافتی خاص دارند و بیش از همه از میان رایحه‌های یاس، رز، زنبق و گل برف انتخاب می‌شوند. عطرهای گروه کلاسیک به‌راحتی در همه ساعات روز و شب قابل استفاده هستند. عطرهای کلاسیک برای دوستدارانشان مثل یک امضای خاص عمل می‌کنند تا همیشه با این عطر بتوانند حضور خودشان را اعلام کنند.

عطرهای نمونه: آرپژ از برند لانوین، بلانش از برند بیردو، وایت دایموند از برند الیزابت تیلور و نامبر فایو از برند شنل.

عطر مناسب شخصیت های کلاسیک

۲٫ ریلکس

کسانی که در انتخاب لباس‌ آسان‌گیر هستند و سراغ لباس‌های غیررسمی یا کژوال می‌روند، نمی‌خواهند که با لباس‌هایشان جلب توجه کنند. این افراد همیشه دنبال لباس‌های راحت و کاربردی هستند و پارچه‌های کشی یا جین و کتان را به‌دلیل شست‌وشوی آسان و کاربرد راحت انتخاب می‌کنند.

نت‌های محبوب: چوبی و آروماتیک

افرادی که همیشه لباس‌های کژوال را انتخاب می‌کنند، سراغ عطرهای ساده و بی‌تکلفی می‌روند که درعین سادگی و پیچیده نبودن، سرشت بکر و طراوت‌بخشی هم دارند. محبوب‌ترین نت‌های این افراد را نت‌های چوبی و مرکباتی آروماتیک می‌سازند. ترکیب نت‌های مرکباتی با اسطوخودوس و ادویه‌های شیرین با چوب‌های شرقی و همچنین رایحه‌های سدر، نعناع هندی،‌ کاج، چوب صندل و خس‌خس هم از ترکیبات مورد علاقه این گروه از افراد محسوب می‌شوند.

عطرهای نمونه: آکوا الگوریا از برند گرلن، گریس کلیر از برند سرج لوتنس، واک آن ایر از برند کیت اسپید، چنس او فرش از برند شنل.

عطر مناسب شخصیت های ریلکس

۳٫ ماجراجو و نمایشی

افرادی که ذاتی ماجراجو دارند و از جلب توجه لذت می‌برند، همیشه سراغ لباس‌های هیجان‌انگیزی می‌روند که توجه دیگران را هم به خود جلب می‌کنند. به همین دلیل هم افراد ماجراجو به رنگ‌های روشن و طرح‌های چشمگیر در لباس‌های خودشان و استفاده از اکسسوری‌های برجسته علاقه‌مند هستند.

نت‌های محبوب: شرقی، کهربایی و گل‌فام غلیظ

شخصیت‌های ماجراجو و نمایشی به عطرهای غلیظ، هوس‌برانگیز و شدیدا تاثیرگذاری علاقه دارند که سریعا توجه همه را به خودشان معطوف می‌کنند. مثلا عطرهایی که غلظت بالایی از رایحه‌های مشک، دارچین، هل، وانیل و روایح حیوانی را با رایحه‌های گل‌فام و چوبی یا رایحه صمغ و روایح دودی آمیخته کنند، از محبوب‌ترین عطرهای شخصیت‌های ماجراجو به‌شمار می‌روند. عطر انتخابی این افراد درواقع قرار است که شخصیت آنان را به اطرافیانشان معرفی کند. اگر شما هم در همین گروه از افراد قرار می‌گیرید، می‌توانید پیش از مصرف عطر از لوسیون بدن یا روغن بچه استفاده کنید تا مدت‌زمان ماندگاری عطر را افزایش دهید.

عطرهای نمونه: اپیوم از برند ایو سن لورن، کارنال فلاور از برند فردریک مال، هبیت رژ از برند گرلن، فلاوربمب نکتار از برند ویکتور اند رولف.

عطر مناسب شخصیت های ماجراجو

۴٫ خلاق

افرادی که شخصیتی خلاق دارند، در انتخاب لباس‌هایشان نیز کمی دمدمی عمل می‌کنند اما اساسا سراغ انتخاب‌های متفاوتی می‌روند. این افراد به انتخاب لبا‌س‌های منحصربه‌فردی علاقه دارند که معمولا هم از نظر تقارنی و ساختاری غیرعادی جلوه می‌کنند ولی همیشه انگار چیزی در انتخابشان هست که آنها را تکرارنشدنی می‌سازد.

نت‌های محبوب: ترکیبات سبز

عطرهای مورد علاقه شخصیت‌های خلاق عمدتا سرشتی پویا دارند و اصیل، جذاب و تحریک‌کننده هستند. این افراد با این‌که به نت ترکیبات سبز علاقه ویژه‌ای نشان می‌دهند، اما با توجه به حال‌وهوای درونی‌شان از نت‌های گل‌فام، چوبی و ادویه‌ای هم استفاده می‌کنند. بنابراین عطر مورد علاقه شخصیت‌های خلاق معمولا براساس وضعیت خلق‌وخوی آنها، لباس انتخاب‌شده و موقعیت‌‌های خاص انتخاب می‌شود. این افراد عمدتا به‌سوی‌ عطرهایی که در گروه آرتیسان (artisan) قرار می‌گیرند، جذب می‌شوند.

عطرهای نمونه: بی بالنسیاگا از برند بالنسیاگا، ادو لیر از برند دیپتیک، دوین از برند آرامیس، ونت ورت از برند بالمین.

عطر مناسب شخصیت های خلاق

۵٫ سرکش و عصیانگر

شخصیت‌های سرکش و عصیانگر در انتخاب لباس‌هایشان نیز به گزینه‌های غیرمتعارف و ضد الگوهای رایج و کلیشه‌ای علاقه‌مند هستند. این افراد اصلا از الگوهای همیشگی پیروی نمی‌کنند و به داشتن لباس‌های مشابه با دیگر انسان‌ها نیز اهمیتی نمی‌دهند. بعضی از افراد این گروه به لباس‌های بدن‌نما و تنگ علاقه خاصی دارند.

نت‌های محبوب: چرم و روایح خوراکی

عطرهای مورد علاقه شخصیت‌های عصیانگر و سرکش می‌توانند طیف وسیعی از نت‌ها را شامل شوند: از رایحه‌های شیرین خوراکی تا نت‌های چرمی تیز و غلیظ. رایحه‌هایی مانند عسل، تنباکو، چوب که به رایحه چرم نزدیک هستند و رایحه‌هایی مانند وانیل و دانه تونکا که شبیه عطر و طعم خوراکی‌ها هستند، در شمار نت‌های محبوب این افراد قرار می‌گیرند. به‌طور کلی نمی‌توان با قطعیت مشخص کرد که شخصیت‌های سرکش به‌سوی کدام عطرها جذب می‌شوند.

عطرهای نمونه: کویر د روسی از برند شنل، لولیتا لمپیکا از برند لولیتا لمپیکا، آنجل از برند تیری ماگلر، کافیز از برند جی.یو.اس.

عطر مناسب شخصیت های عصیانگر

۶٫ شیک‌پسند و خاص

افراد شیک‌پسند و خاص در انتخاب لباس‌هایشان سراغ گزینه‌های پیچیده و باوقار می‌روند و به پارچه‌های شدیدا باکیفیت و مرغوب و جنس‌های ابریشمی یا کشمیری علاقه دارند. اصل تناسب و تعادل اهمیت زیادی در انتخاب‌های این افراد دارد، اما جزئیات ریز و ظرافت‌های چشم‌نواز هم از دیگر اصول مورد توجه شخصیت‌های شیک‌پسند و خاص است.

نت‌های محبوب: چایپر

شخصیت‌های شیک‌پسند و خاص عمدتا به‌سوی عطرهای شاخص و ویژه‌ای کشیده می‌شوند که حالت چایپر دارند و رایحه‌های خز‌ه‌ها و چوب‌ها در آنها برجستگی خاصی پیدا می‌کنند. درواقع عطرها قرار است استایل و جذابیت افراد شیک‌پسند را به سطح کیفی بالاتری برسانند. از محبوب‌ترین نت‌های مورد علاقه این افراد می‌توان به ترنج، خزه بلوط، نعناع هندی و لابدانیوم اشاره کرد. این افراد معمولا عطرهایی را برای ساعات روز و عطرهایی را هم برای ساعات شب خریداری می‌کنند تا همیشه برای هر موقعیتی بی‌نقص باشند.

عطرهای نمونه: نویینگ از برند استی لودر، فرنچ افر از برند اکس نیهیلو، نامبر ۱۹ از برند شنل، بوتگا ونتا نات او ابسولو از برند بوتگا ونتا.

عطر مناسب شخصیت های شیک پسند و خلاق


ترجمه،تهیه و گردآوری : ندا احمدلو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 179 views بار دسته بندی : نقد و بررسی تاريخ : 2 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.