دواک نحوۀ عطر زدن + 2 ترفند کوچک - دواک

نحوۀ عطر زدن + 2 ترفند کوچک

توسط : مدیر سایت
آخرین به روز رسانی : ۱ سال پیش
اشتراک گذاری :






 

در اینجا به قوانین نانوشته و بسیار نحوۀ عطر زدن صحیح برای ماندگاری هرچه بیشتر رایحۀ آن و حس بهتر آن روی پوست می‌پردازیم.

برخی می‌گویند که باید عطر را در هوا اسپری کنید و سپس از داخل ابر عطر رد شوید. برخی دیگر توصیه می‌کنند که عطر را به نقاطی از بدن که نبض دارد بزنید، زیرا در آنجا خون جریان دارد و دمای بدن در این نقاط بیشتر است. این نقاط مچ‌ دست‌ها، شقیقه‌ها، پشت‌گوش‌ها، قوزک پاها، آرنج یا گردن و سینه را شامل می‌شود. اما موضوع این است که همه جای بدنمان، احتمالاً به جز پاها، گرم است. بنابراین، می‌توانید به هر جایی که دوست دارید عطر بزنید، حتی به لباس‌هایتان.

شاید بهترین توصیه درخصوص نحوۀ عطر زدن را کوکو شنل توصیف کرده باشد، یعنی:

«عطر را به جایی از بدنتان بزنید که می‌خواهید بوسیده شود

اگر عطر داخل بطری اسپری است، حداقل از فاصلۀ ۵ اینچی (حدودا ۱۳ سانت) اسپری آن را کنید، بدین صورت عطر می‌تواند به خوبی روی پوست اسپری شود. و به خاطر داشته باشید، عطرها طوری ساخته می‌شوند تا با پوست واکنش نشان دهند، نه با مو یا لباس (هرچند ممکن است این راهکار برای کسانی که به برخی عطرها حساسیت دارند یا کسانی که می‌خواهند عطرشان در طول روز دوام بیشتری داشته باشد، روشی کاربردی باشد).

با این حال، اگر تصمیم دارید عطر را به مو یا لباستان بزنید برای تغییرات احتمالی در رایحه خود را آماده کنید. اگر درخصوص نحوۀ زدن عطر به مو علاقمند هستید به این نکته توجه کنید! نکتۀ مهم هنگام عطر زدن به مو این است که ابتدا عطر را به شانه بزنید و سپس موهایتان را با آن شانه کنید؛

بدین صورت از آسیب بالقوه به فولیکول موهایتان به وسیلۀ الکل اجتناب می‌کنید. علاوه بر آن، به آن قسمت از پوست که با جواهرات زیادی در تماس است، عطر نزنید؛ زیرا بدن بیشتر عرق می‌کند و ممکن است دوباره تغییراتی در رایحه به وجود بیاید.

طبق برخی قوانین پیرامون نزاکت نباید بیشتر از چند بار در طول روز عطر بزنید، اما در طول شب می‌توانید این کار را چندین بار تکرار کنید. بینی هنگام صبح بسیار حساس است، بنابراین اگر در طول روز از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید یا افراد زیادی اطرافتان حضور دارند، احتمال اینکه اذیت شوند زیاد است. عطری که در کیفتان است را بردارید و هروقت همه به روز جدید عادت کردند و با آن سازگار شدند، از آن استفاده کنید.

کسانی که پوست خشک دارند ممکن است بیشتر عطر بزنند، زیرا عطر سریع‌تر از روی‌ پوستشان تبخیر می‌شود. نکته اینجاست که باید بلافاصله بعد از دوش گرفتن عطر بزنند، وقتی پوستشان هنوز مرطوب است یا وقتی از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند ــ باید لایه‌ای نازک از مرطوب‌کننده را روی پوست استعمال کنند و سپس روی سطح مرطوب‌شده عطر بزنند. البته، مواد معطر روی پوست چرب به مدت طولانی‌تر باقی می‌ماند.

با وجود تمام قوانین و نکات، تشویقتان می‌کنم آزادانه تمرین کنید و تمام‌وکمال از رایحه‌ها لذت ببرید. دستورالعمل‌های بسیاری درخصوص نحوۀ درست عطر زدن وجود دارد، اما تنها از طریق امتحان کردن می‌توانید بفهمید کدام روش بیشتر به دردتان می‌خورد. با آرزوی موفقیت در آزمایش‌هایتان!


مطلب ترجمه شده از scentertainer

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 249 views بار دسته بندی : نقد و بررسی تاريخ : 2 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.