دواک ماسک صورت خانگی چیست و چه فوایدی دارد؟ - دواک

ماسک صورت خانگی چیست و چه فوایدی دارد؟

ماسک صورت خانگی یک روتین مراقبت از صورت و پوست به صورت درمانی و تقویتی است که در همه شرایط مساعد و یا نامساعد صورت مانند خستگی، استرس، مشکلات پوستی از جمله انواع لک، کک و مک، جوش، جای جوش، شلی و افتادگی پوست، تیرگی، حساسیت پوستی، اگزما، روزنه های باز، چربی، خشکی و یا حتی پوست های بدون مشکل و نرمال می تواند یک تأثیر سریع و زیبا روی مشکلات پوست صورت داشته باشد. در کنار این همه تأثیر مثبت، انتخاب ماسک خانگی، با توجه به نوع پوست و مشکل مربوطه بسیار اهمیّت دارد.

انواع ماسک خانگی برای انواع مشکلات پوستی

این روز ها برای مراقبت از پوست، محصولات بهداشتی و مراقبتی زیادی تولید و به بازار عرضه می شود که ماسک ها و اسکراب های صورت نیز جزو همین محصولات هستند؛ اما با این حال عده ی زیادی ترجیح می دهند ماسک های تقویتی برای صورت را خودشان در منزل تهیه و استفاده نمایند. در ادامه این مقاله شما را با انواع ماسک خانگی متناسب با وضعیت و مشکلات پوستی مختلف را برای شما بیان خواهیم کرد:

انواع ماسک صورت خانگی برای جوش صورت

اولویت مراقبت از پوست صورت باید استفاده از پاک سازی، ضد آفتاب روزانه و مرطوب کردن روزانه باشد. اما یک ماسک صورت می تواند مکمل یک روال مراقبت از پوست باشد. اسکراب خانگی مخصوص جوش یعنی هر چیزی که چربی اضافی را از بین ببرد و به کاهش انسداد منافذ کمک کند و در نهایت برای پوست های چرب ایده آل است. فیشال هایی با زغال چوبی، ماست، آناناس، عسل، زردچوبه، خاک رس، روغن فندق و درخت چای را انتخاب کنید که می‌توان از آنها برای لایه‌برداری پوست و از بین بردن جوش استفاده کرد.

انواع ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

ماسک‌ صورت خانگی می‌تواند روشی مؤثر برای ارائه مواد مغذی و مراقبت از پوست به شکل بسیار غلیظ باشد. با وجود هزاران فرمول ماسک، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ پوست خود را بشناسید و سپس مستقیماً به لیست مواد تشکیل دهنده بروید. مواد تشکیل دهنده باید با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد. راه حل های روشن کننده پوست با از بین بردن لکه های تیره نیز محقق می شود. قوی ترین مواد طبیعی روشن کننده پوست  در مرکبات، روغن لیمو، برنج و آب برنج، خیار، قهوه، شیربز، جو دوسر، زردچوبه، عسل و شیر وجود دارد.

انواع ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس

بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست های خشک و حساس، پوشاننده های آبرسان هستند .یک پوشاننده خانگی آبرسان، سدّ محافظ طبیعی پوست را با مواد فعالی که رطوبت را جذب یا به دام می اندازد، بهبود می بخشد و رشد سلولی را تقویت می کند تا بالاترین لایه پوست را بازسازی کند. از فیشال های خاک رس، لایه بردار، فیشال های گل، زغال و موادی که باعث احساس خنکی می شوند باید اجتناب کنید زیرا اثرات سفت کننده پوست آنها می تواند علائم پوست حساس را تشدید کند. جوجوبا و روغن زیتون چندین ترکیب گیاهی مرطوب کننده هستند که می توانید در پوشاننده پوست خشک استفاده کنید.

بهترین ماسک صورت خانگی برای جوانسازی پوست

قوی ترین ماسک صورت خانگی برای جوانسازی را  در ترکیبات و مواد طبیعی که دارای آنتی اکسیدان هستند، پیدا کنید زیرا باعث ساخت اکسیر جوانسازی صورت یعنی کلاژن می شود. اسکراب خانگی با ترکیبات ویتامین سی و فیبر از قوی ترین پوشاننده ها برای جوانسازی پوست به شمار می روند. استفاده از فیشال های طبیعی صورت یک راه طبیعی برای جلوگیری از ایجاد آکنه و چین و چروک پوست است و به آن کمک می کند تا ظاهری نرم تر و جوان تر داشته باشد. پوشاننده پوست با موادی مانند گوجه فرنگی، خیار، پرتقال، موز در جوانسازی صورت مؤثر هستند.

انواع ماسک صورت میوه ای برای مراقبت از صورت

میوه ها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و تمام مواد مغذی مورد نیاز هستند که نه تنها برای سلامت بدن بلکه به صورت ماسک خانگی برای داشتن پوست زیبا، شفاف و درخشان ضروری هستند. ماسک صورت خانگی میوه‌ای با خواص طبیعی پوست شما را تقویت می‌کند. آن ها همچنین دارای مزایای درمانی مانند آب گرم هستند که پوست شما را آرام کرده و استرس را از بین می برند. فیشال صورت گوجه فرنگی، پک صورت پوست پرتقال، بسته خیار و شیر، بسته توت فرنگی و شکلات، پک صورت انگور و سیب، پک صورت آبرسان انبه از معروف ترین فیشال های خانگی میوه ای محسوب می شوند.

طرز تهیه انواع ماسک خانگی و نحوه استفاده از آن

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، برای هر نوع پوست و انواع مشکلات پوستی می توان ماسک های خانگی مختلفی تهیه و استفاده نمود که در ادامه شما را با طرز تهیه انواع این ماسک ها و نحوه استفاده از آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد:

ماسک صورت خانگی با ماست

استفاده از ماسک صورت خانگی با ماست یک یا دو بار در هفته می تواند از رطوبت مورد نیاز پوست تا کاهش اثرات پیری را برای صورت ایجاد کند. ماست حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک، میکروارگانیسم‌ های کوچک یا کشت‌های زنده باکتری‌ها و مخمرها است که برای روده مفید هستند. فیشال ماست به راحتی با آکنه مبارزه می کند، به آرامی پوست های خشک را لایه برداری می کند، رطوبت را افزایش می دهد و در نهایت پوست را سفت و محکم می کند.

ماسک صورت خانگی با عسل

ماسک صورت خانگی با عسل به عنوان عامل اصلی برای مبارزه با اختلالات پوستی است. عسل حاوی پروتئین ها، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، آنزیم ها، مواد معدنی و دارای خواص ضد میکروبی است. فیشال عسل به دلیل خاصیت لایه برداری و آنتی اکسیدان، آکنه، اسکار یا اگزما، را به راحتی درمان می کند. عسل ارگانیک یک لایه ‌بردار طبیعی، به این معنی که استفاده از آن روی صورت، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و جای خود را به سلول‌های جدید پوست در زیر می‌دهد، پوست را آبرسانی، علائم آکنه را محو و پوست را سفت می کند.

ماسک صورت خانگی با خیار

خیار دارای خواص ضدالتهابی، به علاوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین C و اسید فولیک است که آن ها را به یک ماده عالی برای ماسک صورت خانگی تبدیل می کند. خیار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که باعث کاهش تورم و پف، کمک به پوست مستعد آکنه و از پیری زودرس نیز می کند.

ماسک صورت خانگی با آلوورا

ماسک صورت خانگی با ژل شفاف داخل برگ های آلوورا به صورت موضعی برای تسکین پوست سوخته یا تحریک شده استفاده می شود و برخی افراد از آن برای درمان آکنه استفاده می کنند. ویژگی های ضد باکتریایی آلوورا، همان چیزی است که آن را برای استفاده موضعی برای درمان آکنه موثر می کند و همچنین برای آبرسانی و التیام پوست شما از درون نیز مفید می باشد.

مشتریان فروشگاه اینترنتی نیروان در هنگام خرید لوازم آرایشی اصل به صورت آنلاین می توانند با خیال راحت از کارت های عضو شتاب استفاده کنند، به این دلیل که پروسه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مرکز با سیستم پرداخت امن انجام می شود.

سؤالات متداول در باره ماسک های خانگی

آیا ماسک های خانگی برای پوست مفید هستند؟

ماسک صورت خانگی در صورت رعایت چند نکته باید و نباید برای درمان و یا تقویت صورت نیز مفید است.

باید های استفاده از ماسک خانگی:
  • شناسایی نوع پوست صورت
  • بررسی دقیق مشکلات پوست صورت و انتخاب پوشاننده مناسب با نوع مشکل
  • رعایت مدت زمان ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ای فیشال بر روی پوست صورت
  • شستشو صورت قبل از استفاده از فیشال با آب ولرم و پاک کننده ملایم و مخصوص نوع پوست
  • نباید های استفاده از ماسک خانگی
  • در صورت احساس تحریک پوست یا واکنش آلرژیک مانند قرمزی و خارش از ماسک استفاده نکنید .
  • از فیشال صورت، یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.
  • ماسک را برای مدت طولانی روی پوست نگذارید، در غیر این صورت امکان تحریک پوست وجود دارد.
  • هنگام شستشو ماسک، پوست خود را اسکراب نکنید، چون باعث تحریک و قرمزی می شود.

ماسک خانگی بزنیم یا آماده؟

استفاده از ماسک صورت خانگی و یا آماده کاملاً به نوع مشکلات درمانی و یا تقویتی پوست صورت بستگی دارد به این گونه که برخی از عارضه های پوستی در مقابل فیشال های خانگی مقاومت بالا دارند و مدت زمان طولانی برای از بین بردن آن ها نیاز است در حالی که با برخی از پوشاننده های صورت آماده و مناسب نوع پوست می توان در کمترین زمان ممکن مشکلات پوستی را رفع کرد.

ماسک صورت خانگی تاثیر دارد؟

ماسک صورت خانگی هنگامی در پوست صورت تأثیر گذار است که از نکات باید و نباید فوق پیروی کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.