دواک بررسی عطر جدید اونوم نوتردارم - تابیدن نوری از امید - دواک

بررسی عطر جدید اونوم نوتردارم - تابیدن نوری از امید

توسط : مدیر سایت
آخرین به روز رسانی : ۱ سال پیش
اشتراک گذاری :






برخی از رویدادها در سطحی جهانی تکاندهنده هستند. آوریل گذشته جهان سوختن کلیسای جامع نوتردام پاریس را نظاره کرد و این یکی از همین دست رویدادها بود. تلاش های قهرمانانه آتشنشانان مانع تبدیل این واقعه به یک تراژدی کامل شد و ساختمان در پایان روز پابرجا ایستاد. روزی که کلیسا دوباره درب های خود را بر روی مردم بگشاید لحظه فائق آمدن کامل بر مشکلات خواهد بود. در حال حاضر با چنین روزی فاصله زیادی داریم و تلاش های زیادی برای رسیدن به آن لازم است. انتظار داشتم که در سالگرد آتشسوزی گزارشی در خصوص میزان پیشرفت بازسازی در یکی از خبرگزاری ها بخوانم. اما مشخص شد که عطر نوتردام ۲۰۱۹/۴/۱۵ بهترین گزارش عملکردی بود که می توانستم مطالعه کنم. 

 

فیلیپو سورسینلی

                                                        “فیلیپو سورسینلی”
معرفی عطر

اونوم یک برند متعلق به عطرساز مستقل فیلیپو سورسینلی است. رایحه کلیساها یکی از رایحه های پرتکرار محصولات این عطرساز از زمان معرفی اولین محصولش لاوز سیگ بوده. سورسینلی ارتباطاتی داشت که به او اجازه میداد نوتردام را بهتر از یک گردشگر معمولی بازدید کند. او پس از بازدید تصمیم گرفت که گزارش آن را از طریق یک عطر منتشر کند. او عطری با رایحه امید در میان خرابه ها ساخته است. 

لحظات اولیه خاموش کردن آتش نوتردام یادآور رایح های است که پس از رفتن به مکانی پس از آتشسوزی به مشام میرسد. این رایحه بوی چوب نیمسوزی است که به آن آب پاشیده شده. آنچه سورسینلی به این رایحه اضافه می کند بوی سنگ کلیسا است. سنگی که نسبت به شعله ها آسیب پذیر نیست و آب بر روی سطح نفوذپذیر خود دارد. مطمئن نیستم که چگونه این کار را انجام داده اما بوی چوب قدیمی در این ترکیب به مشام می رسد. احتمالاً خیالپردازی است اما عطر احساسی به من می دهد که گویی در حال نگاه کردن از سقف باز کلیسا هستم و اشعه های خورشید به درون کلیسا می تابند.

ترکیب رایحه ها

ترکیب رایحه های مرکبات و زنجبیل خلوص آفتابی را تداعی می کنند که برای قرنها بر آن مکان نتابیده و تضادی امیدبخش در برابر رایحه چوب نیمسوز ایجاد میکند. آنچه بعد از آن می آید یادآور تصویر صلیب محراب است که در آتشسوزی سالم مانده بود و از میان الوارهای فروافتاده از سقف بیرون زده بود.

ترکیب رایحه سه گانه گل برف، زنبق و شمعدانی حلقه گلی برای این محراب مقاوم می سازند. در پایان نیز بخور باریجه و نعنای هندی به ذهن متبادر میشود که نوید دهنده آن است که در آینده کلیسا نوسازی خواهد شد.

نوتردام ۲۰۱۹/۴/۱۵ دوازده الی چهارده ساعت ماندگاری دارد و میزان انتشار آن متوسط است.

این عطر یکی از احساسی ترین ساخته های سورسینلی است. رفتن به کلیسا از دریچه عطرهای قبلی او همانند رفتن فردی توبه کار به آنجا بود. در این عطر حضور ما همانند زائرانی است که در جستجوی رستاخیز و روزهای بهتر هستند. این پیغامی عالی برای این روزهاست. 

این بررسی بر اساس سمپلی که شخصاً تهیه کرده ام نوشته شده است. 


نویسنده مارک بنک – ترجمه توسط عطرافشان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : نقد و بررسی تاريخ : 2 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.