دواک دستگیری ۵ شرور سابقه‌دار در کاشان - دواک

به گزارش «رسپار» به نقل از ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی کاشان گفت: پنج شرور سابقه‌دار و شاخص این شهرستان در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

سرهنگ حسین بساطی افزود: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان کاشان با انجام اقدام‌های فنی و تخصصی پلیسی این پنج شرور را که خودنمایی و رعب و وحشت ایجاد می‌کردند هنگام استعمال مواد مخدر در مخقیگاهشان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از بررسی مخفیگاه متهمان، پنج قبضه قمه و سلاح سرد از آنان کشف و ضبط کردند.

به گفته وی، ۲ سارق از کاروانسرای کاشان نیز هنگام سرقت شب گذشته در گشت‌زنی ماموران کلانتری ۱۱ غیاث‌الدین جمشید کاشانی با اقدام‌های فنی و تخصصی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سقوط نوجوان ۱۶ساله درچاله آسانسور

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: یک نوجوان ۱۶ ساله از ارتفاع پنج متری در چاله آسانسور یک ساختمان سه طبقه در حال ساخت در بلوار کشاورز سقوط کرد.

روح‌الله فدایی افزود: ماموران تیم‌های امداد و نجات ایستگاه شماره ۲ سازمان آتش‌نشانی به محض کسب اطلاع به محل اعزام شدند و نسبت به نجات، انتقال و تحویل مصدوم به تیم عملیاتی اورژانس اقدام کردند.

وی رعایت اصول و شرایط ایمنی در ساخت و سازها از جمله محصور کردن فضاهای خطرساز را در تمامی مراحل کار از کارفرما، مهندسین و مالکین اینگونه ساختمان‌ها را خواستار شد.

الکترونیکی شدن توزیع مرغ

خرید مرغ به قیمت هر کیلو ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان با ثبت‌نام در سامانه رهتاب انجام می‌شود.

متقاضیان خرید باید قبل از مراجعه به مراکز عرضه و فروشگاه‌های فروش مرغ در این سامانه از طریق ارسال پیامک حاوی کد ملی و تاریخ تولد به شماره ۲۰۰۰۲۷۲ اقدام به ثبت‌نام کنند.

بدیهی است متقاضیان رمز چهار رقمی دریافتی را برای مراجعات بعدی خرید مرغ و سایر کالاهای اساسی در نزد خود نگه دارند تا نیاز به ثبت نام مجدد نباشد.

شهروندان در صورت بروز خطا در مراحل ثبت‌نام و پیام عدم مغایرت کد ملی با تاریخ تولد می‌توانند از تاریخ صدور شناسنامه به‌جای تاریخ تولد برای ثبت نام استفاده و کد نهایی را دریافت کنند.

روند صعودی ابتلا به کرونا در کاشان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روند شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط کشور از جمله کاشان رو به افزایش است.

علیرضا رییسی افزود: در استان اصفهان روند ابتلا در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و کاشان همچنان صعودی و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن کاشان وجود دارد.

برگزاری آیین نوروزگاه در نطنز

آیین نوروزگاه و و بهره‌برداری از نخستین باغ نان و خوراک سنتی کشور در باغشهر تاریخی نطنز برگزار شد.

شهرستان نطنز به دلیل بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری و برخورداری از تنوع غذاهای سنتی و وجود باغ‌های و محصولات مختلف کشاورزی و از همه مهمتر وجود زیرساخت‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی، در اطلس خوراک ایرانی به عنوان باغ نان و خوراک سنتی کشور برگزیده شده است.

دستگیری حفاران غیرمجاز در نطنز

یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز امروز دوشنبه دوم فروردین ۱۴۰۰ هنگام گشت‌های شبانه از اماکن و محوطه‌های تاریخی در اقدامی غافلگیرانه تعداد دیگری از عوامل حفاری‌های غیر مجاز را با دستور دادستان نطنز و همکاری مامورین نیروی انتظامی شهرستان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دادند.

این حفاران غیر مجاز برای غارت اموال بناهای تاریخی در یکی از مناطق نطنز مشغول عملیات حفاری و تخریب بودند.

شهروندان می‌توانند تخلف‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را با تلفن گویای ۰۹۶۶۲ ستاد یگان حفاظت کشور (اداره مشارکت‌های اجتماعی که به طور ۲۴ ساعته فعال است) اطلاع‌رسانی کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 7 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.